پیراهن آلمان سیاسی خودکشی اردوغان اخبار بین الملل

پیراهن: آلمان سیاسی خودکشی اردوغان اخبار بین الملل

گت بلاگز بازار خودرو آیا باید با چینی‌ها خداحافظی کرد؟

در وقت اوج تحریم‌ و با خروج شرکت‌های خودروسازی طرف قرارداد، چینی‌ها بازار مناسبی را از آن خود کردند حال با برطرف تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری خودروسازان اروپایی در ا

آیا باید با چینی‌ها خداحافظی کرد؟

آیا باید با چینی ها خداحافظی کرد؟

عبارات مهم : ایران

در وقت اوج تحریم و با خروج شرکت های خودروسازی طرف قرارداد، چینی ها بازار مناسبی را از آن خود کردند حال با برطرف تحریم ها و سرمایه گذاری خودروسازان اروپایی در ایران، اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که نباید از پیشرفت چینی ها چشم پوشی کرد ولی نیاز است تا برنامه ریزی مناسبی در فعالیت با آنها داشت.

به گزارش ایسنا، از حدود ۱۵ سال پیش چینی ها با خودروهای خود پا به بازار کشور عزیزمان ایران گذاشتند. آن وقت جهت ایرانی ها کپی کاری چینی ها در ساخت ماشین به شدت به چشم می آمد ولی در حال حاضر با گذشت وقت و اندکی خلاقیت و البته عادی بودن کپی کاری چینی ها از منظر مردم، خودروهای چینی در بازار کشور عزیزمان ایران جایگاه خود را پیدا کرده اند.

آیا باید با چینی‌ها خداحافظی کرد؟

چینی ها با وجود آنکه مونتاژکار دنیا آشنا می شوند ولی محصولات خود را جهت مونتاژ به کشور عزیزمان ایران ارسال می کنند و هر شرکت نوپایی که قصد ورود به بازار ماشین را دارد همکار مونتاژکار یک شرکت چینی می شود و این عنوان در وقت تحریم ها به اوج خود رسید.

اما حال که حدود دو سال از دستیابی به برجام می گذرد و چند قرارداد همکاری بین بعضی خودروسازان آسیایی و اروپایی با شرکت های ایرانی به امضا رسیده است جای سؤال دارد که باید همچنان با چینی ها به روش گذشته ادامه همکاری داد؟

در وقت اوج تحریم‌ و با خروج شرکت‌های خودروسازی طرف قرارداد، چینی‌ها بازار مناسبی را از آن خود کردند حال با برطرف تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری خودروسازان اروپایی در ا

این مطلب در حالی بیان می شود که چینی ها به طور میانگین با وجود حضور بیش از ۱۰ سال در کشور عزیزمان ایران داخلی سازی خود را در محدوده ۲۵ درصد نگه داشته اند در حالیکه طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان داخلی سازی خودروهای خارجی مونتاژی در ابتدای فعالیت باید ۴۰ درصد باشد.

در این رابطه اکثر کارشناسان بر این باورند که چینی ها در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اند و نمی توان به آسانی از چینی ها چشم پوشی کرد ولی نیاز است جهت همکاری با چینی ها استراتژی متفاوتی نسبت به دیگر شرکای خودرویی اتخاذ کرد.

در همین رابطه امیرحسن کاکایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در میزان تولید چینی ها رتبه اول را دارند و در نوآوری رتبه بهتری را از آن خود کرده اند، اظهار کرد: چینی ها با تکیه بر روش های متفاوت به جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخته اند.

آیا باید با چینی‌ها خداحافظی کرد؟

او افزود: بعید به نظر می رسد که چینی ها علاقه ای به سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی کشور عزیزمان ایران داشته باشند و نمی توان تنها با اعمال قوانین چینی ها را مجبور به سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران کرد و باید روش متفاوتی جهت رسیدن به این نشانه در پیش گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان در زمینه تولید ماشین بر پایه طراحی و ساخت پلتفرم مشترک، سرمایه گذاری با چینی ها داشت، بیان کرد: چینی ها در حال حاضر دانش فنی و تکنولوژی ساخت را از کشورهای اروپایی و آمریکا دریافت کرده اند و در این موارد به صلاح است تا دانش فنی، تکنولوژی و کالا از مبدأ مهم دریافت شود.

در وقت اوج تحریم‌ و با خروج شرکت‌های خودروسازی طرف قرارداد، چینی‌ها بازار مناسبی را از آن خود کردند حال با برطرف تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری خودروسازان اروپایی در ا

این کارشناس صنعت خودروسازی کشور، با اشاره به این توصیه که چینی ها توان انتقال دانش به کشور عزیزمان ایران را ندارند و تنها توانایی عرضه محصول نهایی را به کشور دارند، خاطرنشان کرد: همکاری با چینی ها در دراز مدت جهت صنعت ماشین کشور عزیزمان ایران به صرفه نیست لیکن در تمام موارد مزیت دارند و اشتغال زایی جهت کشور ایجاد نمی کنند.

کاکایی یادآور شد: راه حل های اعمال شده است جهت همکاری با اروپایی ها آن چنان در رابطه با چینی ها پاسخ مناسبی به همراه نخواهد داشت و باید به فکر رویه متفاوتی جهت همکاری با چینی ها بود.

آیا باید با چینی‌ها خداحافظی کرد؟

واژه های کلیدی: ایران | بازار | ماشین | همکاری | ایرانی | سرمایه گذاری | بازار خودرو


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs